יעוץקרדיולוגית
running-man-apocalyptic-sunset-sky-background.jpg

ייעוץ קרדיולוגיית - ספורט

קרדיולוגיית ספורט הוא ענף חדש יחסית בתחום הקרדיולוגיה המתמקד בלב הספורטאי ומטרותיו לאתר ספורטאים שנמצאים בסיכון מוגבר לתחלואה או תמותה לבבית.

המרפאה מיועדת לספורטאים חובבנים ותחרותיים או אנשים שמתכוונים להתחיל פעילות ומעוניינים בבדיקה מוקדמת.

שירותיה כוללים: איתור ספורטאים שסובלים ממחלה לבבית סמויה העלולה לסכן את חייהם ולגרום למוות פתאומי בזמן או בסמוך לפעילות גופנית. טיפול בספורטאים שסובלים מסימפטומים (כאבים בחזה, הפרעות קצב, קוצר נשימה, סחרחורות ועלפון) בזמן או בסמוך לפעילות גופנית מאומצת.

מעקב אחר ספורטאים עם מחלה לבבית ידועה (מחלה מסתמית, לאחר צנתור/ניתוח מעקפים, לאחר צריבה)

בדיקת מאמץ

בדיקות מאמץ לספורטאים

בדיקת אקו לב במאמץ הינה בדיקת מאמץ המשלבת הדמיה של הלב באולטראסאונד לפני ובשיא המאמץ.

הבדיקה מאפשרת הערכה מדויקת של שינויים החלים בתפקוד הלב והמסתמים, הפרעות קצב, ולחץ הדם בעת מאמץ גופני. אוכלוסיית הספורטאים היא אוכלוסיית נבדקים השונה לחלוטין מחולי לב.

מבחן המאמץ בספורטאים צריך להיות מותאם לרמת הכושר הגופני הגבוה יחסית של הספורטאי הנבדק בכדי להביא אותו לדרגת המאמץ המקסימלי שלו. ההתאמה נעשית ע״י שימוש בפרוטוקולים ייחודיים לספורטאי בדרגת קושי גבוהה יותר.

מומלץ להגיע לבדיקה בבגדי ספורט ונעלים נוחות, לא לאכול שעתיים לפני הבדיקה, ובמקרים של נטילת תרופות קבועות יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני הבדיקה בצורך להפסקתן.

female-athlete-who-makes-physical-effort-stepper-has-electrodes-attached-it-results-are-se
יעוץ מרפאת מסתמים
anatomical-heart-with-white-background.jpg

ייעוץ מרפאת מסתמים

בלב 4 מסתמים,  שניים בין העליות והחדרים ושניים בין החדרים למוצא כלי דם גדולים (עורק הריאה ואבי העורקים).

המסתמים משמשים כשסתום המאפשר זרימת דם בכיוון אחד בין חללי הלב בעת מחזור הפעימה הלבבית. מחלות מסתמיות הן מחלות הפוגעות בתפקוד המסתם. הן מסווגות היצרות המסתם, לדליפת המסתם, ולעיתים שילוב של שתיהן (דלף+ היצרות).

כיום מקובל לעקוב אחר אנשים שיש להם מחלה מסתמית, ובעיקר בשלב המתקדם מאחר והיא גורמות לשינויים מבניים ותפקודיים של הלב (הרחבה של חללי הלב או עיבוי הדפנות, ירידה בתפקוד הלב , לחץ ריאתי מוגבר ועוד).

המרפאה מיועדת למטופלים עם מחלה מסתמית או מטופלים עם חשד למחלה מסתמית, לפני או אחרי תיקון או החלפה של המסתם באמצעות ניתוח או צנתור.

שירותיה כוללים: אבחון מחלות מסתמים וחומרתן, מעקב אחר מטופלים עם מחלה מסתמית/ מסתמים תותבים או לאחר תיקון מסתם.

בדיקת אקו לב

אקו לב (אקוקרדיוגרפיה) הוא בדיקת הדמיה של הלב המשתמשת בגלי קול אולטרסאונד ליצירת תמונות נעות של הלב. הבדיקה מאפשרת הערכה של מבנה הלב והמסתמים, ותפקודם.

הבדיקה מתבצעת בכדי לעזור לענות על שאלות כגון: מה גורם לאוושה בלב? האם יש הפרעה בתפקוד של שריר הלב? האם יש בעיה באחד המסתמים בלב ואם כן מה סוגה? האם יש נוזל סביב הלב? והאם יש ממצאים דוחקים את הלב מבחוץ?

הבדיקה מתבצעת ע״י הנחת מתמר על בית החזה, היא אינה פולטת קרינה, ולא גורמת לכאב.

אין צורך בהכנה מוקדמת לפני הבדיקה.

stethoscope-electrocardiogram-ecg-with-red-heart-heart-wave-heart-attack-cardiogram-report